Barion Pixel

Általános szerződési feltételek

Bevezető

Kérünk mindenkit, amennyiben vásárlója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező érvényűnek tekinti. A webáruház célja a California Poke Kft. melegétkeztetési szolgáltatásainak bemutatása, online rendelési és fizetési rendszer biztosítása a vásárlók részére. Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő (fogyasztói) szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar. A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek, sajátosságainak és korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus- és spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit. Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelnek: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Internet Explorer 11 és ezen böngészők frissebb változatai. Más böngészőkön a webshop nem feltétlenül tud korrekt működést garantálni. Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, illetve a vásárló által a vásárolt termékekkel okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A megrendelést Szolgáltató a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megadja. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk (Email: hello@californiapoke.hu; Telefon: +36 70 615 1553  rendelkezésére áll minden nap 11.00-20:00 óráig. 2001:CVIII 6.§(2) szerint Vásárló megrendelése akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben visszaigazoljuk. Amennyiben a vásárlóhoz ez 5 percen belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A megrendelés visszaigazolásának nyelve a szerződéskötés nyelvével megegyezik. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy ha az ügyfél személye felől nem tud 100%-osan megbizonyosodni, akkor a szolgáltatás teljesítésétől eláll. (Pl.: rossz cím, rossz telefonszám, életszerűtlen rendelés). Megrendelő elfogadja, hogy a szolgáltatás elmaradásából eredő károkért semmilyen felelősséggel nem tartozik. Vásárló a vásárlási feltételek elfogadásával egyúttal nyilatkozik arról, hogy nagykorú. Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. Szolgáltató és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. “Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés”) nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető.

A fogyasztói szerzõdéskötés és regisztráció nyelve magyar.

REGISZTRÁCIÓ

A regisztráció során az adatlapot értelemszerûen ki kell tölteni. Fontos, hogy a szállítási címen legyen majd valaki, aki átveszi a küldeményt. A szállítási és számlázási címet már az elsõ lépésben fixálni kell.

MEGRENDELÉS

A megrendelés összeállítása

Az egyes tételek vízszintesen kategóriákba sorolva, függõleges oszlopokban napokra beosztva találhatóak. Valójában ez a táblázat a “KOSÁR” funkiója, (+) és (-) jelekkel lehet a rendelni kívánt mennyiséget szabályozni.

A megrendelés elküldése

Továbblépve összesítõben, a Webáruház felsorolja a rendelt tételeket, és a fizetendõ összeget. A fizetendõ összeg minden költséget tartalmaz. Továbblépve lehet a fizetési módot kiválasztani. Itt lehet megjegyzést is adni a rendeléshez (ez a futár számára hasznos).

A megrendelés visszaigazolása

Miután a Felhasználó elküldte a megrendelést, automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a Szolgáltató megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendõ összeget is tartalmazza. A fizetendõ összegen kívül mást nem kell fizetni (pl. szállítási díjat). Ez az e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltatóhoz. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenõrizze a SPAM – levélszemét mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet. 2001:CVIII Ektv. 6.§(2) A Szolgáltató az Ön ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerzõdés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. A webáruház természetesen, tekintettel a tevékenységi körre, nem várja ki a 48 órát hanem a lehetõ legsürgõsebben fogja kiküldeni a megrendelés feldolgozásáról, befogadásáról szóló emailt. Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Szolgáltató a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelõsségét ezügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplõ adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt azonnal jeleznie kell a Szolgáltató felé az Ügyfélszolgálati elérhetõségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA

Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát “azonnali” teljesítést kér (Korm.r.13.§ és 19.§). A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt idõpontokon kívül is van lehetõség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidõ lejárta után történik, az azt követõ munkanapon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben – ha átmenetileg egy bizonyos étel nem készíthetõ el (eseti anyaghiány miatt). Részben történõ teljesítés kizárólag a megrendelõvel történõ egyeztetést követõen kerülhet sor.

VÉTELÁR

Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A Weboldalról megrendelhetõ termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezõtlenül nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentõsen eltérõ, esetleg rendszerhiba miatt megjelenõ “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történõ szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.

FIZETÉS

Bankkártyás fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. További információkat a www.barion.hu weboldalon talál.

Utánvétes vagy helyszíni fizetés

Webáruházunkban lehetősége van kiszállítás (utánvét) és helyszíni átvétel esetén is készpénzzel vagy bankkártyával fizetni. Ezt a fizetési módot is ki tudja választani a webáruház pénztár menüpontjában a rendelése véglegesítésénél.

SZÉP kártyás fizetési lehetőség

OTP szép kártyával fizethet éttermünkben a helyszínen 1115 Budapest, Somogyi út 28. szám alatt vagy futárjainknál, amennyiben előre jelzi SZÉP kártyás fizetési igényét.

ÉTELEINK

Aktuális ételválasztékunkat weblapunkon találja meg, ahol rendelését azonnal rögzítheti. Amennyiben nem rendelkezik internet hozzáféréssel, úgy rendelését a +36 70 615 1553  telefonszámon is leadhatja.

MINÕSÉG

Konyhai technológiánkat folyamatosan fejlesztjük az ÁNTSZ felügyeletével, az OÉTI jóváhagyásával. A gyakorlatban mindezt a HACCP rendszer segítségével felügyeljük. Ételeink természetes alapanyagokból készülnek tartósítószer felhasználása nélkül. Az ételeket sokkoló hûtéses technológiával, rövid idõ alatt 0-3 C fok hõmérsékletre hûtjük. Ez az eljárás lehetõvé teszi, hogy ételeinket adalékanyag és tartósítószer mentesen készítsük. A HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points) rendszer az élelmiszerek biztonsága megteremtésének érdekében létrehozott, nemzetközileg elfogadott, megelõzõ jellegû módszer, melynek segítségével az ételeink elkészítésének folyamatát elemezve azonosítjuk a lehetséges veszélyeket.

ÜGYFÉLFOGADÁS

Megrendeléssel, módosítással, számlázással kapcsolatos kérdésekben, valamint a szállítási idõpontokkal és reklamációval, észrevételekkel kapcsolatban Hétfőtől-Vasárnapig 11:00-20:00-ig állunk vendégeink rendelkezésére elérhetõségünk bármelyikén. A Szolgáltató szerzõdésszerû teljesítésének minõsül, ha az étel a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezõbb, elõnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás elõtt az ételekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Weboldalon található bármely étel minõségével, alapvetõ tulajdonságaival kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a +36 70 615 1553 as telefonszámon.

JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK

Tájékoztatjuk a kedves vásárlót, hogy a szállításra és a csomagolásra (mint tevékenységre) nem számítunk fel külön díjat. Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.

GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

Minden kiszállításra és ételre tételesen garanciát vállalunk! Ha a kiszállított étellel kapcsolatban alapos okkal méltányolható kifogása van (szállítás közben a szállító legnagyobb gondossága ellenére mégis megrepedt a fólia az ételhordó dobozon, vagy ha Vásárló valóban nem a rendelt étel kapta és az érkezett ételt nem kívánja elfogyasztani), úgy telefonos egyeztetést biztosíthatunk. A tévesztett ételeket vevõszolgálatunkon jelezheti. Az átvételkor közölt kifogás esetén cégünk a megrendelt ételt azonnal visszaszállítja, az árkülönbözetet (telefonos egyeztetéssel) a futár visszaadhatja. Vis maior esetében (természeti katasztrófa – ideértve a szállítást meghiúsítani képes vihart és esõzést -, illetve terrorcselekmény, és a Magyar Köztársaság Alaptörvényében felsorolt egyéb különös, idevonatkozó esetben a szállítás csúszhat, vagy meghiúsulhat). Ilyen esetekrõl utólag, vásárlóinkkal esetileg egyeztetünk. A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni szakaszhoz). 45/2014(II.26) Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a Korm.r.20. § szerinti jogát
  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követõen, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követõen felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidõ alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem elõre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelmûen a fogyasztó személyére szabtak;
A kormányrendelet ételkiszállítási esetekben, mivel az a fogyasztó kifejezett kérésére készül, nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére. Visszavétel és visszaszállítás kapcsán csak kellék- vagy termékszavatosságot lehet érvényesíteni.

I)

2013:V (Ptk.) 6:159.§ – 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltetõ eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni. Illetékes bíróság: a 2010. évi CLXXXIV. tv. 1.sz. melléklete szerint a FÕVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága. Az illetékes Iparkamara mellett mûködõ Békéltetõ Testület: BUDAPESTI BÉKÉLTETÕ TESTÜLET Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu; Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem felhasználhatóak (hibásan lettek elkészítve, vagy szállítás közben elromlottak), és etekintetben egyértelmûen megállapíthatóan a Szolgáltatót (mint konyhát) vagy a Szállítót terheli felelõsség. Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthetõ. Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minõsül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerzõdést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényrõl jegyzõkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.

J)

Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhetõ: 2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495 2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814 2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298 45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043 19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277 Kapcsolódó jogszabályok: * A fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. törvény * 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról * A kereskedelemrõl szóló 2005. évi CLXIV. törvény * A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény * A gazdasági reklámtevékenység alapvetõ feltételeirõl és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény * A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeirõl szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet * A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.

Z)

Záradék

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba. Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Szolgáltató email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.

1.sz. melléklet

A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatója

1. Kellékszavatosság

– Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ – 6:167.§ szabályai szerint. – Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsõ esetben – a szerzõdéstõl is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. – Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. – Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. – Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstõl számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a California Poke Kft., mint “vállalkozás” nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ – 6:170.§)

– Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. – Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. – Milyen esetben minõsül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal. – Milyen határidõben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti. – Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. – A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (konyhával) szemben érvényesítheti.

3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ – 6:174.§)

Szolgáltató a készített és kiszállított ételekkel kapcsolatban különös jótállást nem biztosít, mert szavatossággal felel. Ételeit a rá vonatkozó étel-minõségi és higiéniai szabványoknak, gyártási és egészségügyi jogszabályoknak és szabványoknak megfelelõen készíti el, felelõs gondossággal, és frissen (a kiszállítás napján). Tájékoztató utoljára módosítva, és hatályba léptetve: 2021.10.25.-től.